E rau sa nu intelegi tehnologia

Nu zic asta doar pentru ca ma uitam la mama care si acum, dupa patru ani de cand are un laptop si smartphone, scrie cu un singur deget si nu intelege meniul Start. Si nici macar nu are ultimul tip de Windows, e cel antic, din 1997! Dar nu, nu de-asta spun ca e rau sa nu intelegi tehnologia. Ma refer si la mine, care inca pot spune ca fac parte din generatia tanara.

E un mare dezavantaj sa nu stii de laptop sa-ti cumperi pentru ca nu intelegi care specificatii sunt proaste. Pe cele bune le recunosti usor, cu cat sunt numere mai mari, cu atat laptop-ul e mai de calitate. Insa cum se poate face diferenta intre un laptop foarte prost si unul doar relativ prost daca habar n-ai ce inseamna HDDR si alte denumiri de genul? Pentru mine, lucrurile astea mereu au parut a fi preluate din Start Treck sau ceva. Din fericire, cand mi-am luat un laptop nou acum o saptamana l-am avut pe prietenul meu alaturi care m-a ajutat sa cumpar ce este mai bun si potrivit pentru mine. Asta insemnand ceva relativ bun ca si calitate cu care se poate naviga pe net si cu o placa video bunicica. Si stiu de termenul ‘placa video’ doar pentru ca folosesc de cateva luni Photoshop pentru desen grafic, iar placa video e necesra ca sa functioneze bine programul.

In privinta telefoanelor, in schimb, m-am pacalit sau m-am lasat, inconstient, pacalita, de foarte multe ori. Daca la calculatoare totul e in ceata, la telefoane par a fi oarba de-a dreptul. Si nu pot alege un smartphone doar dupa cat de dragut arata si ce carcase dragute vazusem in mall alaltaieri pentru versiunea aia. Sunt constienta ca lucrurile astea, nu de putine ori, sunt total opuse cu ce inseamna calitate. In concluzie, e de o importanta vitala sa avem cunostinte cat de mici in orice domeniu, mai ales al tehnologiei, pentru ca in era vitezei ea ne domina mare parte din viata!

No comments:

Post a Comment